دست نوشته های یک قاضی

رعب ظالم را باید از دل مظلوم بیرون کرد تا با کمال شهامت و بدون ترس و بیم در مقابل ظالم بایستد و حق خود را مطالبه کند.

دست نوشته های یک قاضی

رعب ظالم را باید از دل مظلوم بیرون کرد تا با کمال شهامت و بدون ترس و بیم در مقابل ظالم بایستد و حق خود را مطالبه کند.

یک پیشنهاد برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران

جناب آقای دکتر لاریجانی  

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

جناب آقای دکتر لاریجانی  

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

از زمانی که در صدا و سیما مشغول بکار شدید با چهره شما آشنا شدم و همیشه به خاطر افکار باز و نوآوریهای جدیدی که داشته اید برای من الگو بوده اید . اما باور بفرمایید زمانی که بعنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شدید بر خودم بالیدم و مطمئن بودم که تحول عظیمی در امر قانونگزاری در مجلس بنا خواهید کرد . اما فکر میکنم که آنقدر به امور جانبی مشغول شده اید که کار اصلی خودتان را که همان تصویب قوانین پر توان و ماندگار باشد فراموش نموده اید . درست بخاطر دارم که یکی از اساتید دانشکده حقوق میگفت ؛ قوانین کشور ما بخاطر عدم دقت در انجام کارهای کارشناسی آنقدر متزلزل می باشند که بلافاصله پس از تصویب مورد اصلاح واقع می شود . سوال بنده از شما و همکاران محترم شما این است که چرا؟ 

چرا باید وضعیت قانونگزاری در کشور ما بدین گونه باشد ؟ البته گفته استاد حقوق دانشکده ام را الان به عینه لمس میکنم. به همین دلیل بنده یک دانش آموخته علم حقوق می خواستم به شخص شما پیشنهاد کنم که جهت جلوگیری از این امر ؛ شما همانند سابق مبتکر و خلاق باشید و از اینکه نظرات کارشناسی میلیون نفری و بدون هزینه اخذ کنید واهمه نداشته باشید. اجازه دهید تا قوانین عمومی که برای عموم مردم و برای آسایش آنها مد نظر شما و سایر نمایندگان محترم می باشد در دانشگاهها به نقد گذاشته شود . میدانید که وقتی قانونی از نظر عموم جامعه پذیرفته شود ؛و آنرا بعنوان عرف جامعه پذیرا شوند  اقدام خلاف آن قانون از دید عموم مذموم و ناپسند خواهد بود و باعث ثبات قوانین در کشور میشود. و اگر فکر میکنید که این مهم عملی نمی باشد حداقل طرحهایی که به مجلس میرسد را در سایتهای حقوقی معتبر ؛ که اکثر دانش آموختگان علم حقوق و دیگر کارشناسان طالب علم ؛عضو آنها می باشند قرار دهید تا از نظرات دیگران که امکان دسترسی به شما و نمایندگان را ندارند ولی عاشق ایران زمین و مشتاق پیشرفت و ابهت روزافزون آن می باشند نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. باور بفرمایید وقتی میشنوم در آمریکا برای اضافه کردن یک تبصره به قانون ماهها و سالها کارهای تحقیقاتی انجام میدهند و اثرات آنرا در جامعه بررسی میکنند روانم پریشان و قلبم درد میگیرد که چرا ما نباید از نیروهای بالقوه خدادادی و عاشق وطن استفاده کنیم .کشور ایران با سابقه چندین هزار ساله اش چرا باید دارای قوانین سست و شکننده باشد . جناب آقای دکتر لاریجانی شاید توقع بنده زیاد باشد ولی باور کنید یا نکنید قلب بنده و امثال بنده فقط به عشق ایران اسلامی می تپد . پس برای یکبار هم که شده به نبوغ و دلسوزی مردم ایران زمین برای کشورشان اعتماد کنید. 

                                                 به امید سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی   

نظرات 2 + ارسال نظر
منصوری دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:57

پیشنهاد جالب و کارآمدی خواهد بود اگر به آن عمل کنند ولی بحث بر سر این است که نمایندگان از وجود کارشناسان قضایی استفاده نمی نمایند

جابری یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:32

ملت ایران دارای فرهنگ غنی می باشد و می توانند در همه امور به مسئولین کمک نمایند همانطور که تا بحال کمک کرده اند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد