صلوات

چگونه بدانیم نمازمان مقبول است

آیت الله جوادی آملی در بخشی از تفسیر آیات ابتدایی سوره بقره با تبیین رابطه تقوا و انفاق، به ویژگیهای نمازگزاران از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: اگر خواستید ببینید نمازی که خواندید قبول است یا نه، ببینید به فحشا و منکر مبتلا شدید یا نه؟
اقامه نماز غیر از خواندن نماز است
آیت الله جوادی آملی در بخشی از تفسیر آیه"الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ "، اقامه نماز را یکی از اوصاف متقیان خوانده و می گوید: متّقی کسی است که گذشته از ایمان به غیب، نماز را اقامه کند. اقامه نماز غیر از خواندن نماز است، گرچه در قرآن کریم صلاة را به عنوان اینکه یکی از ارکانِ دین و افعال واجب است به مؤمنین نسبت می‌دهد، می ‌فرماید: اینها مصلّین‌اند: ﴿عَلَی صَلَوَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ﴾ و امثال‌ذلک؛ امّا قسمت مهمّ، مسئله اقامه نماز است.......
ادامه نوشته

آیین‌نامه ایمنی کار با ماشین‌آلات عمرانی

شماره۸۷۲۲۸ ۲/۶/۱۳۹۱

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

به پیوست یک فقره آئین‌نامه ایمنی کار با ماشین‌آلات عمرانی (به انضمام لوح فشرده) مصوب موضوع ماده ۸۵ قانون کار برای درج در آن روزنامه ارسال می‌گردد، دستور فرمائید پس از درج یک نوبت، نسبت به ارسال یک نسخه از روزنامه حاوی آئین‌نامه چاپ شده به دفتر روابط عمومی اقدام نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ عبدالرضا شیخ‌الاسلامی

ادامه نوشته

آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی

شماره۱۲۰۲۷۵/ت۴۶۸۶۷هـ ۱۸/۶/۱۳۹۱

وزارت دادگستری ـ وزارت کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۵/۵/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره (۲) ماده (۲۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ـ مصوب ۱۳۸۹ـ آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
ادامه نوشته

قانون تعیین حدود مسؤولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی

شماره۱۱۵۹۲۴ ۱۹/۶/۱۳۹۱

وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت دادگستری

«قانون تعیین حدود مسئوولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ یازدهم مرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۵/۵/۱۳۹۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۳۰۶۱۲/۸۳ مورخ ۶/۶/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون تعیین حدود مسؤولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی
ادامه نوشته

قانون نظارت بر رفتار قضات

قانون نظارت بر رفتار قضات كه در جلسه علني روز يكشنبه مورخ هفدهم مهر ماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 27/ 7/ 1390 به تأييد شوراي نگهبان رسيده ، طي نامه شماره 48856/ 463 مورخ 7/ 8/ 1390 مجلس شوراي اسلامي جهت اجراء به دولت ابلاغ گردید.

ادامه نوشته

راي وحدت رويه ۷۲۱ ـ ۲۱/۴/۱۳۹۰ هيات عمومي ديوان عالي كشور درخصوص صلاحیت مرجع رسیدگی به مزاحمت تلفنی

جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور در مورد پرونده وحدت رويه رديف ۸۶/ ۱۴ راس ساعت ۹ روز سه‌شنبه مورخ ۲۱/ ۴/ ۱۳۹۰ به رياست آيت‌الله احمد محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور و حضور حجه الاسلام والمسلمين محسني اژيه دادستان كل كشور و شركت اعضاي كليه شعب ديوان عالي كشور در سالن هيات عمومي تشكيل شد و پس از تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد و قرائت گزارش پرونده و طرح و بررسي نظريات مختلف اعضاي شركت‌كننده در خصوص مورد و استماع نظريه جناب آقاي دادستان كل كشور كه به ترتيب ذيل منعكس مي‌گردد، به صدور راي وحدت رويه قضايي شماره ۷۲۱ـ ۲۱/ ۴/ ۱۳۹۰ منتهي گرديد.

ادامه نوشته

فرعون مرا با قرآن آشنا کرد!

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981م زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل شود . هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست،

ادامه نوشته

خبرآنلاین: فرمانده نیروی انتظامی امار بالای علاقه جوانان به رابطه با جنس مخالف و مصرف مشروبات الکلی


ادامه نوشته

قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز

شماره43522                            16/ 7/ 1390
مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور
با توجه به انقضاي مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدني و در اجراي مفاد تبصره ماده «1» قانون مذكور، يك نسخه تصوير « قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز» براي درج در روزنامه رسمي ارسال مي‌گردد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني

ادامه نوشته

ابطال دستورالعمل شماره 812/ 169/5/ 13 مورخ 30/ 2/ 1388 پليس راهور نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

شماره هـ/89/ 522 ـ هـ/88 / 271                     13/ 7/ 1390
تاريخ دادنامه: 4/ 7/ 1390       شماره دادنامه: 272ـ271
کلاسه پرونده: 89/ 522 ـ 88/ 271
مرجع رسيدگي:هيأت عمومي ديوان عدالت اداري
درخواست‌كننده: آقايان علي ملايي و علي باقي
موضوع شکايت و خواسته: ابطال دستورالعمل شماره 812/ 169/5/ 13 مورخ 30/ 2/ 1388 پليس راهور نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و مصوبه شماره 202600 /ت40096 مورخ 5/ 11/ 1387 هيأت وزيران
گردش کار: آقاي علي ملايي به موجب درخواست تقديمي ابطال بخش اول و بخش دوم از فصل دوم دستورالعمل شماره 812/ 169/5/ 13 مورخ 30/ 2/ 1388 پليس راهور نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران را خواستار شده و در جهت تبيين خواسته توضيح داده است که :


رأي شماره‌هاي 272ـ 271 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع تعيين مجازات توقيف خودرو علاوه بر جريمه نقدي، در زمان حاكميت ماده 18 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب 27/11/1380 خلاف قانون مي‌باشد

ادامه نوشته

چگونه انرژی مثبت بدهیم

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری                                     سوق می دهند! به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و                                    ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده                                       شود نه تنها نیروی ازدست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت و سازنده ای را به                                        افراد هدیه می دهیم.



برای مثال:

ادامه نوشته

یادی از فرشتگان

ادامه نوشته

آیا واقعآ بن لادن کشته شده؟+18

سلام

دوستانی که تمایل دارند دو قطعه عکسی را که در ادامه مطلب آمده ببینند و تفاوت دو عکس از کشته شدن بن لادن را مشخص کنند ، تا مشخص بشه آمریکا بازم به دنیا دروغ گفته یا نه؟

ادامه نوشته

بخشنامه مرتبط با اعطای مرخصی به محکومین جرائم غیر عمدی

بخشنامه شماره 100/7789/9000 ـ 1/3/1390 منتشره در روزنامه رسمي شماره 19296 مورخ 10/3/1390
شماره100/7789/9000 - ۱۳۹۰/۳/۱
مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور
تصوير بخشنامه شماره 100/7789/9000 ـ 1/3/1390 رياست محترم قوه قضائيه جهت چاپ در روزنامه رسمي به پيوست ارسال مي‌گردد.

ادامه نوشته

قانون اصلاح ماده (101) قانون شهرداري     شماره12324


۱۳۹۰/۲/۲۸
    قانون اصلاح ماده (101) قانون شهرداري     شماره12324
          
          

مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور
       با توجه به انقضاي مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدني و در اجراي مفاد تبصره ماده «1» قانون مذكور، يك نسخه تصوير « قانون اصلاح ماده (101) قانون شهرداري» براي درج در روزنامه رسمي ارسال مي‌گردد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني

ادامه نوشته

دلیل قانع کننده

مرد میانسالی وارد فروشگاه اتومبیل شد. ب ‌ام ‌و آخرین مدلی را دیده و پسندیده بود. وجه را پرداخت و سوار بر اتومبیل..

ادامه نوشته

آخر و عاقبت خیانت به دوست


ادامه نوشته

تقصیر شما نیست

نوشته زیر بیان دیدگاه سیاسی شخصی نیست بیان مطلبی است که مدعیان خاطی خود را فراتر از قانون میدانند چرا که اگر مطیع قانون بودند بجای چنین اقدامات نامعقولی از طریق تشکیلات قضایی پیگیریهای لازم را انجام میدادند تا موجبات بدبینی به فرزندان این آب و خاک فراهم نشود

ادامه نوشته

سرطان قارچ است و قابل درمان میباشد


ادامه نوشته

قانون پيش‌فروش ساختمان

قانون پيش‌فروش ساختمان     شماره    74893/ 113  مورخ 1389/11/9
           
           

جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
       عطف به نامه‌ شماره 99772/ 35359 مورخ 24/6/1386 در اجراء اصل يكصد و بيست ‌و سوم (123) قانون اساسي جمهوري ‌اسلامي ايران قانون پيش‌فروش ساختمان كه با عنوان لايحه به مجلس شوراي اسلامي تقديم گرديده بود، با تصويب در جلسه علني روز يكشنبه مورخ 12/ 10/ 1389 و تأييد شوراي محترم نگهبان به پيوست ابلاغ مي‌گردد.


رييس مجلس شوراي اسلامي ـ علي لاريجاني
ادامه نوشته

اصلاحيه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب1376

ادامه نوشته

داستان فرعون و شیطان

فرعون پادشاه مصر ادعای خدایی میکرد. روزی مردی نزد او آمد و در حضور همه خوشه
انگوری به او داد و گفت اگر تو خدا هستی پس این خوشه را تبدیل به طلا کن. فرعون
یک روز از او فرصت
ادامه نوشته

راي وحدت رويه شماره ۷۱۶ـ ۲۰/۷/۱۳۸۹ هيات عمومي ديوان عالي كشور

ادامه نوشته

کنترل سرعت ماشین ها در کانادا

ادامه نوشته