دست نوشته های یک قاضی

رعب ظالم را باید از دل مظلوم بیرون کرد تا با کمال شهامت و بدون ترس و بیم در مقابل ظالم بایستد و حق خود را مطالبه کند.

دست نوشته های یک قاضی

رعب ظالم را باید از دل مظلوم بیرون کرد تا با کمال شهامت و بدون ترس و بیم در مقابل ظالم بایستد و حق خود را مطالبه کند.

مدیر محبوب یا مدیر مصلحتی

یکی از مشکلاتی که در سطح خرد و کلان تشکیلات قضایی مطرح است و باعث می شود وقت پرسنل قضایی و کارمندان هدر رود موضوع مدیریت مصلحتی و یا مدیریت محبوبیت است .شاید تا به حال متوجه شده باشید اشخاصی که از شعبه تحقیق دادیاری و یا بازپرسی و یا دادگاه و یا اجرای احکام درخواستهایی دارند که خارج از اصول آیین دادرسی است سریعآ به نزد مقام مافوق می روند و خواسته خودشان را اعلام میکنند و مدیر مربوطه نیز با علم به اینکه می داند درخواست مذکور وجاهت قانونی ندارد در ذیل نامه می نویسد « عینآ جهت اقدام به نظر ....برسد » و یا « جهت مساعدت به نظر .....برسد »مراجعه کننده نیز با احساس طلبکارانه و حق به جانب بودن به شعبه مرجوع الیه می رود و پس از اینکه نامه را می دهد شخص مخاطب نیز وفق مقررات قانونی پاسخ قبلی را می دهد . متقاضی اعلام میکند که رییس دستور داده ولی قاضی شعبه با من مشکل دارد و یا اینکه می گوید قاضی دارد از طرف مقابل حمایت میکند .و آنوقت است که مدیر می شود انسانی خوب و خداشناس و قاضی شعبه می شود انسانی که از راه حق و عدالت خارج گردیده است . بنده اسم این شیوه مدیریتی را مدیریت مصلحتی و یا مدیریت محبوبیت گذاشته ام البته شاید دوستان بتوانند نام مناسب تری انتخاب کنند . مثلآ اگر محکوم علیه پرونده ایی تقاضای تقسیط دیه را بنماید و قاضی اجرای احکام بگوید باید دادخواست اعسار بدهی و مراجعه کننده مدعی زمانبر بودن دادخواست شود و درخواستش را پیش مدیر ببرد مدیر می نویسد « عینآ جهت مساعدت به اجرای احکام ارسال شود .»حال انکه اگر مدیر درست راهنمایی کند دیگر وقت قاضی شعبه با چنین مراجعه کنندگانی که تعدادشان نیز کم نمی باشد هدر نمی رود. شما دیگر تا آخر خودتان حدس بزنید چه می شود .اگر در روز فقط سه تا پنج نفر از این مراجعه کنندگان داشته باشید ببینید در هفته و یا ماهیانه چقدر وقت شما هدر می رود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد